مدیریت شهری پای کار خدمت به زائران در مراسم تشییع شهید جمهور جزئیات تعطیلی بوستان‌های مشهد در روز جمعه (۴ خرداد ۱۴۰۳) حضور ۳ میلیونی مردم مشهد در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور خبرنگار لبنانی: حضور مسئولان کشوری در مراسم تشییع شهید جمهور نشان‌دهنده ایران مقتدر است سوگواری ملت در مشهد، در فراق خادم ملت + فیلم پیکر شهید آیت الله رئیسی در دارالسلام حرم امام رضا (ع) آرام گرفت + فیلم خبرنگار مصری: رئیس‌جمهور برای ملت ایران اهمیت ویژه‌ای داشت خبرنگار رادیو و تلویزیون چین: امیدوارم ایران به این ضایعه بزرگ غلبه کند خبرنگار شبکه تی‌آرتی: حضور این جمعیت در مراسم تشییع رئیس جمهور ایران در مشهد باور کردنی نیست تمهیدات ویژه مدیریت شهری مشهد برای پس از اتمام مراسم تشییع جمهور شهید شهردار مشهد: تا کنون سه میلیون نفر در آیین تشییع شهید جمهور حضور دارند (۳ خرداد ۱۴۰۳) قطارشهری مشهد به دلیل ازدحام جمعیت، در ایستگاه شریعتی توقف نخواهد داشت (۳ خرداد ۱۴۰۳) پخش زنده مراسم تشییع و تدفین رئیس جمهور شهید، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مشهد مقدس مسیر تشییع پیکر رئیس جمهور شهید در مشهد + زمان تدفین در حرم مطهر امام رضا(ع) مشهدی‌ها؛ بی‌قرار شهیدجمهور | سلام‌ ای غم لحظه‌های جدایی حضور ۱۳۵ تیم امدادگر هلال‌احمر در مراسم تشییع شهید جمهور در مشهد (۳ خرداد ۱۴۰۳) آماده‌باش کامل آتش‌نشانی مشهد برای مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور شهید ایران تامین برق پایدار برای آیین تشییع پیکر شهید جمهور در مشهد آمادگی کامل ناوگان باری درون شهری مشهد برای استقبال و تشییع پیکر شهدای خدمت (۳ خرداد ۱۴۰۳) مسافران فرودگاه مشهد فردا از مترو استفاده کنند (۳ خرداد ۱۴۰۳) فرماندار مشهد: پیکر شهید امیرعبداللهیان امشب (چهارشنبه، ۲ خرداد ۱۴۰۳) در حرم امام‌رضا(ع) تشییع می‌شود | فردا در فرودگاه مشهد هیچ استقبالی نداریم
سرخط خبرها

آغاز جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با دستور کار انتخاب شهردار+ فیلم (۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۵۸۰۹۱
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
آغاز جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با دستور کار انتخاب شهردار+ فیلم (۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۲)
هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با دستور کار انتخاب شهردار آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز قرار است با رای و نظر اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، شهردار این کلانشهر انتخاب شود.

در همین راستا نائب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد از انتخاب شهردار مشهد در امروز دوشنبه (۲۱ فروردین ماه) خبر داده بود.
همه نامزد‌های شهرداری مشهد از صبح روز چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ با حضور در شورای اسلامی شهر مشهد برنامه‌های خود را برای تصدی شهرداری مشهد ارائه دادند. این در حالی بود که از بین هشت گزینه نامزدی شهرداری مشهد ۶ نفر در ساختمان شورای شهر حاضر به ارایه برنامه‌های خود شدند و دو نامزد دیگر نیز غیبت داشتند.
در همین حال حاجی بگلو، نائب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص روند جلسه ارایه برنامه‌های نامزد‌های انتخاب شهردار مشهد، توضیح داد و گفت: ١۶ فروردین ماه فرآیند ارایه برنامه‌های گزینه‌های شهردار مشهد مقدس برگزار شد و گزینه‌های تصدی مدیریت شهری برنامه‌های خود را ارائه کردند.

در همین خصوص نیز جواد اصغری یکی از نامزدهای شهرداری مشهد در روز گذشته نامه انصراف خود را تصدی گری شهرداری به رئیس شورا ارائه داده و حال آنکه امروز برخی کانالهای خبری از برگشت دوباره وی خبر داده اند.

موسی‌الرضا حاجی بگلو، سخنگوی شورای شهر مشهد  نیز پیش از این گفته بود: امروز ۵نفر برای نشستن بر صندلی شهرداری مشهد رقابت می‌کنند و اولین دستور کار امروز شورای شهر انتخاب شهردار است، ولی امکان رخ دادن هر اتفاقی هست.

وی افزود: روز گذشته آقای رئیسیون برای ارائه برنامه خود حاضر نشد و این اتفاق به منزله انصراف است و همچنین آقای اصغری و کاظمی قبلا انصراف خود را اعلام کردند.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، نائب رئیس شورای شهر مشهد در تذکری در این خصوص اظهار کرد: استعفایی که در هیئت رئیسه اعلام شد پذیرفته شد و قابل بازگشت نیست. براساس مصوبه شما مصاحبه کردم و شما این موضوع را فرمودید؛ بنابراین در دستور کار نبوده آن را از دستور کار خارج کنید. 

فوری: «محمدرضا قلندر» شهردار مشهدمقدس شد

در صحن علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد چه گذشت؟

حسن موحدیان، رئیس شورای شهر مشهد گفت: آقای اصغری از انصراف خود برگشتند و این منع قانونی ندارد. 

غلامحسین صاحبی، عضو دیگر شورای شهر مشهد عنوان کرد: اگر قرار است انصراف پذیرفته شود، باید در جمع کل اعضای شورا مطرح و پذیرفته شود. وقتی شخصا انصراف را پس می‌گیرند مشکلی ندارد. 

حمید ضمیری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: جلسه دیروز جلسه ارائه برنامه آقای رئیسیون بود که انصراف دادند و موضوع دیگری نبود. یک کاندیدا تا قبل از رای‌گیری می‌تواند انصراف خود را پس بگیرد و قانون این موضوع را منع نکرده است.

حسن موحدیان، رئیس شورای شهر مشهد در ابتدا از دادن رای خودداری و بیان کرد: اعتقاد من این است که ما همه به یک نفر رای دهیم. دوستان کمک کنند که به یک نفر رای دهند. 

فاطمه سلیمی، رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد پس از پایان رای‌گیری در تذکری خطاب به موحدیان اظهار کرد: مگر امکان‌پذیر است که شما رای‌ها را ببینید و بعد رای خود را اعلام کنید، این غیر قانونی است.

وی افزود: این بدعت جدیدی در شورا است. یک بار با این شیوه مهندسی کردید. در حق مردم مشهد ظلم می‌کنید. بالاترین حقی که به گردن شماست، حق‌الناس است، حق مردم مشهد است، حق سیاسی نیست. شما امام رضا (ع) روبه‌رو هستید.

سلیمی بیان کرد: آقای منصوریان با توهینی که به آقای رئیسیون کردید، مسئول هستید، شما اعضا را جمع کردید که با انصراف ایشان موافقت کنند. یک روز گفتید رفتم برای آقای ارجائی در حرم توبه کردم، دوباره توبه خواهید کرد.

مصوبات

در ادامه هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر نامگذاری شد. 
در منطقه ٢، معبر فرعی شهید چراغچی ۳۲ واقع در بزرگراه شهید چراغچی با حفظ شماره، به نام شهید سید محمد علی غفاریان لشگری، در منطقه ٣، معبر فرعی رضوی‌های ۱۳ واقع در خیابان شهید کاشانی ۴۶ با حفظ شماره، به نام شهید سید ناصر نعمتی (منطقه (۲) ۳. نامگذاری معبر فرعی شهید خاکزادی ۱۴ واقع در خیابان گاز ۴ با حفظ شماره، به نام شهید رضا زرگرانی، در منطقه ١٢، معبر فرعی (جدید الاحداث شهید دایی ۶۰/۱ واقع در محله سیدی با حفظ شماره، به نام شهید ابوالقاسم دلدار (منطقه (۷).۵ نامگذاری معبر فرعی شاهنامه ۲۳ واقع در بلوار شاهنامه با حفظ شماره، به نام شهید سید مرتضی احمدزاده نامگذاری شد.

حسن موحدیان، رئیس شورای شهر مشهد اظهار کرد: ۲۰ فروردین ماه سالروز شهادت شهید آوینی و روز هنر است. تلاشی که هنرمندان در سال نو در عرصه شهر انجام دادند قابل تقدیر و تشکر است. 

وی افزود: همچنین روز ۲۰ فروردین روز فناوری هسته‌ای نیز است. فناوری هسته‌ای نمادی از استقلال، خودباوری و خوداتکایی ملت ما بوده که به واسطه تلاش‌های مجاهدانه و شبانه‌روزی دانشمندان هسته‌ای ما رقم خورده است.

موحدیان بیان کرد: ۲۱ فروردین سالروز شهادت امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی است که همه رشادت‌های ایشان را به یاد دارند.

رئیس شورای شهر مشهد گفت: از تلاش‌های همکاران در سال نو تقدیر و تشکر می‌کنم. تلاش‌های شبانه‌روزی، متنوع، نوآوری و تحولی که امسال در شهر ایجاد شد محیط بسیار فرحبخشی را در اختیار زائران و مجاوران قرار داد. از شهردار، معاونان و همه مدیران تقدیر و تشکر می‌کنم.

در ادامه لایحه‌ای با موضوع اصلاح بند ۲ در خصوص خرید سهام سهام‌داران شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد به تصویب رسید. براساس این لایحه به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود نسبت به اجرای صلح‌نامه‌های منعقد شده براساس مورخ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ مشروط به رعایت مفاد قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این مصوبه اقدام کند.

همچنین طرح تعیین تکلیف نحو انتخاب مشاور طرح های مطالعاتی مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

کاهش قیمت بلیت اتوبوس و قطار شهری در مشهد به ۱۲۰۰ تومان

در ادامه جلسه طرح دوفوریتی با موضوع کاهش هزینه‌های شهروندی با هدف کاهش تورم در راستای شعار سال ۱۴۰۲ از طریق اصلاح منابع درآمدی مصوبه بهای خدمات به تصویب رسید. 
طرح دوفوریتی با موضوع کاهش هزینه‌های شهروندی با هدف کاهش تورم در راستای شعار سال ۱۴۰۲ از طریق اصلاح منابع درآمدی مصوبه بهای خدمات به تصویب رسید.

براساس این طرح در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال ۱۴۰۲ به عنوان سال «مهار تورم، رشد تولید» و در راستای کمک به دولت در مهار تورم مصوبه بهای خدمات برابر بند‌های ذیل اصلاح شد. نرخ بلیت اتوبوس و قطار شهری با اعمال ضریب ۸۰ درصد از مبلغ ۱۵ هزار ریال به مبلغ ۱۲ هزار ریال کاهش یافت. نرخ کلیه خدمات روزبازار‌ها و شب‌بازار‌ها و همچنین غسالخانه و گورستان با اعمال ضریب ۸۰ درصد به تعرفه‌های مصوبه مذکور لحاظ شد.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، نائب رئیس شورای شهر مشهد در این خصوص اظهار کرد: در رابطه با پیشنهادی که برای کاهش قیمت بلیت اتوبوس و قطار شهری مطرح شده تشکر می‌کنم که گام اول را برای ادامه فعالیت رایگان کردن هزینه‌های مسافری قطار شهری و اتوبوس شروع کردند. انشالله طرح اصلی هم جهت رایگان کردن کلیه خطوط ارائه خواهد شد. 

در بخش دیگری از جلسه لایحه نامگذاری معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر به تصویب رسید که بر اساس این لایحه معبر فرعی شهید چراغچی ۳۲ واقع در بزرگراه شهید چراغچی به نام شهید سید محمدعلی غفاریان لشکری، معبر فرعی رضوی‌ها ۱۳ واقع در شهید کاشانی ۴۶ به نام شهید سید ناصر نعمتی، معبر فرعی شهید خاکزادی ۱۴ واقع در گاز ۴ به نام شهید رضا زرکرانی، معبر فرعی جدیدالاحداث شهید دایی ۶۰/۱ واقع در محله سیدی به نام شهید ابوالقاسم دلدار و معبر فرعی شاهنامه ۲۳ واقع در بلوار شاهنامه به نام شهید مرتضی احمدزاده نامگذاری شدند. 

در ادامه لایحه دوفوریتی با موضوع مجوز انعقاد و اجرای قرارداد بیع و متمم قرارداد مورد بررسی قرار گرفت که دوفوریت آن رای نیاورد و برای بررسی بیشتر به آن فرصت داده شد. براساس این لایحه به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود نسبت به انعقاد و اجرای قرارداد با موضوع بیع در خصوص خرید ملک واقع در خیابان شیرازی و تدوین پیش‌نویس متمم قرارداد مربوطه توسط شورای اسلامی شهر اقدام کند.

در بخش دیگری از جلسه لایحه دوفوریتی با موضوع لایحه الحاق دو تبصره به مصوبه صدور پروانه ساختمانی سه مرحله‌ای به تصویب رسید. تبصره اول این بود که به منظور تسهیل در فرایند ساخت‌و‌ساز‌ها در صورتی که ارزش ریالی تعیین شده ملک معرفی شده از سوی متقاضی مطابق نظریه کارشناس خبره محلی و یا کارشناس رسمی دادگستری معادل یا بیشتر از ارزش تعیین شده تضمین در تبصره ۲ مصوبه باشد، ترهین ملک مذکور معادل یا بیشتر از تصمین محاسبه شده به جای ارائه ضمانت‌نامه بانکی امکان‌پذیر است. تبصره دوم نیز در این خصوص بود که تبصره ۳ الحاقی در خصوص تخریب بنای قدیمی بدون گودبرداری تا تراز روی جدول پیاده‌رو به قوت خود باقی است.

 تصویب طرح کاهش بهای خدمات مصوبه شماره ۲۴۵۰۱/۱۴۰۱/۶/ش مورخه ۱۴۰۱/۱۱/۲۳

ماده واحده: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال ۱۴۰۲ به نام سال «مهار تورم، رشد تولید» و در راستای کمک به دولت محترم در مهار تورم، بهای خدمات مصوبه شماره ۲۴۵۰۱/۱۴۰۱/۶/ش مورخه ۲۳/۱۱/۱۴۰۱ برابر بند‌های ذیل اصلاح گردید:
۱- نرخ بلیت خطوط روزانه اتوبوسرانی با اعمال ضریب ۸۰% از مبلغ ۱۵.۰۰۰ ریال به مبلغ ۱۲.۰۰۰ریال کاهش یافت. نرخ بلیت خطوط حومه، کوتاه و شب‌کار نیز با اعمال همین ضریب تعیین گردید. 
۲- نرخ بلیت قطارشهری با اعمال ضریب ۸۰% از مبلغ ۱۵.۰۰۰ ریال به مبلغ ۱۲.۰۰۰ ریال کاهش یافت.
۳- بهای خدمات دوچرخه، دوچرخه برقی و اسکوتر برقی به نرخ سال ۱۴۰۱ به ترتیب ۱۵.۰۰۰، ۵.۰۰۰ و ۵.۰۰۰ و بهای خدمات اسکوتر مکانیکی ۲۵.۰۰۰ تعیین گردید. 
۴- نرخ کلیه خدمات روز بازار‌ها و شب بازار‌ها با اعمال ضریب ۸۰% به تعرفه‎های مصوبه مذکور تعیین گردید.
۵-نرخ کلیه خدمات عمومی غسالخانه و گورستان با اعمال ضریب ۸۰% به تعرفه‎های مصوبه مذکور تعیین گردید.
تبصره- شهرداری مشهد مقدس مکلف است، آثار مالی ناشی از اجرای این مصوبه را در اصلاح بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ نماید.

بهای خدمات دوچرخه، دوچرخه برقی و اسکوتر برقی به نرخ سال ۱۴۰۱ به ترتیب ۱۵.۰۰۰، ۵.۰۰۰ و ۵.۰۰۰ و بهای خدمات اسکوتر مکانیکی ۲۵.۰۰۰ تعیین گردید. 
۴- نرخ کلیه خدمات روز بازار‌ها و شب بازار‌ها با اعمال ضریب ۸۰% به تعرفه‎های مصوبه مذکور تعیین گردید.
۵-نرخ کلیه خدمات عمومی غسالخانه و گورستان با اعمال ضریب ۸۰% به تعرفه‎های مصوبه مذکور تعیین گردید.
تبصره- شهرداری مشهد مقدس مکلف است، آثار مالی ناشی از اجرای این مصوبه را در اصلاح بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ نماید.

ادامه فعالیت اصغری تا زمان ابلاغ حکم قلندر

در انتهای جلسه جواد اصغری، سرپرست شهرداری مشهد و محمدرضا قلندر، شهردار جدید مشهد در صحن علنی حضور پیدا کردند. 

حسن موحدیان، رئیس شورای شهر مشهد اظهار کرد: از جناب اصغری به خاطر ایثاری که کردند تشکر می‌کنم. در برهه زمانی پایان سال و در زمان حضور زائران تلاش شبانه‌روزی ایشان قابل احترام بود. از روزی که کار را شروع کردند مسلط به کار بودند. امسال علیرغم اینکه شهر با سرپرست اداره می‌شد اما اوصاع بهار ما نسبت به سال گذشته مقداری پیشرفت داشت. ایشان یکی از مدیران بزرگ و کوشای شهرداری هستند.

وی بیان کرد: خوشبختانه آقای قلندر نیز از بدنه شهرداری هستند و امیدواریم موفق باشند. همه شورا پشتوانه آقای قلندر هستند و در راستای موفقیت ایشان کمک می‌کنند. تا زمانی که حکم ایشان توسط مقام عالی وزارت ابلاغ نشود، در خدمت آقای اصغری هستیم. 

حجت‌الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در خصوص حاشیه های پیش آمده در زمان رای گیری انتخاب شهردار گفت: ارتباط کاری من با خانم سلیمی بسیار وسیع‌تر و پررنگ‌تر از این است که با اختلاف نظری کوچک از بین برود. دلسوزی ایشان را ستایش می‌کنم، دلم از ایشان پاک است و تشکر می‌کنم که به من تذکر دادند. 

محمدرضا قلندر، شهردار جدید مشهد نیز در جمع خبرنگاران عنوان کرد: من خود را عضو شانزدهم شورای شهر می‌دانم، و همراه اصلی خود را در انجام وظایف و رسیدن به اهداف را رسانه‌ها می دانم و مطمئن باشید برای تحقق اهداف شهری نقش رسانه‌ها پررنگ بوده و همراه ما خواهند بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->